Aquest test és un dels més senzills per conèixer els
sentiments d’un infant i alguns trets de la seva personalitat. S’ha passat als
14 alumnes que hi assisteixen al SIE.
Inicialment, aquest test va ser desenvolupat per Emile
Juker, però que es va publicar de manera oficial de la mà de Charles Koch al
llibre El test de l’arbre.
El test s’inicia demanant a l’infant que dibuixi un
arbre (una ordre senzilla) i a partir d’aquest moment s’observa amb atenció la
feina que fa el nen fins que acabi de fer el dibuix. Una vegada finalitzat l’arbre, es passa a fer
l’anàlisi del dibuix per assolir el nostre objectiu.
Tal com succeeix en tots aquests tests projectius
(també ho veurem en els següents), allò que es valora, en primer lloc, en el
dibuix de l’arbre és el pla gràfic, és
a dir la orientació espacial, com he explicat en l’entrada anterior.
Tot seguit procedeix a l’observació del pla formal del dibuix, és a dir, les
diferents parts de l’arbre, en aquest cas, i les seves característiques, de les
quals en podrem extreure:
v De
la copa, informació sobre l’autoconcepte del nen, les seves idees i la seva
imaginació.
v Del
tronc en podem extreure informació sobre la personalitat i el caràcter de
l’infant, sobre el “JO”.
v I,
a partir del sòl i les arrels en podem conèixer aspectes més relacionats amb el
món material, instintiu i sexual del nen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada