dissabte, 14 d’abril del 2018

LA METOGOLOGIA DE TREBALL DEL SIE.




Els dimarts i dijous, els alumnes de l’escola Mossèn Joan Batlle de Blanes, que hi assisteixen al SIE, arriben al local parroquial a les 16:30, fins les 18h.
Els alumnes que hi venen, van des de 2n de primària, fins a 5è. Hi ha un total de 14 alumnes inscrits, però això no vol dir que vinguin sempre, ja que hi ha alumnes que assisteixen intermitentment a l’aula del SIE.

Els voluntaris, esperen l’arribada dels alumnes. Cada voluntari té assignat els seus alumnes. Hi ha un total de 4 o 5 voluntaris. Tot i així hi ha un total de 15 voluntaris per aquest servei, però estan repartits, uns fan primària i la resta fan secundària (aquest realitzen la classe al local de Càritas).

Quan arriben els alumnes, expliquen al voluntaris/es els deures què ha de fer, i aquest li ajuda a realitzar-los en els dubtes que puguin sorgir a l’alumnat. 

L’objectiu es centra en fer un acompanyament escolar, afavorint l’autonomia de l’alumnat i la seva integració escolar.

Molts són alumnes que no disposen de recolzament escolar a casa, no tenen els recursos necessaris per poder realitzar els deures. Per aquest motiu, l’escola els hi ofereix la possibilitat d’anar a Càritas, on ofereixen aquest tipus de recolzament escolar.
Tot seguit, quan acaben els deures de l’escola, els hi deixen jugar a  algun joc de taula, que disposen a l’aula, fins que arriba l’hora de la sortida.

Els primer dies, vaig fer una observació sobre com realitzen les classes els voluntari/es. Tot observant, la seva metodologia de treball a l’aula, com es desenvolupa el voluntariat amb l’alumnat, quin materials fan servir, quin recursos materials tenen a l’abast, com solucionen els problemes o dificultats que puguin sorgir, tant de comportament, com de necessitats educatives (...)

És important remarcar, que el voluntariat, no tots tenen coneixements respecte a la docència. Pel que fa al SIE de primària, només el coordinador, en aquest cas el meu tutor, és la persona que té una especialitat, és mestre jubilat i psicoterapeuta, la resta no té cap tipus de formació en el món de l’ensenyament, i és evident que els hi manquin coneixements respecte a com instruir les diferents matèries o si més no, no disposen de les estratègies i/o mètodes  que disposaria un docent, per tant, es pot fer un bon treball en aquest sentit i ajudar a aquest voluntariat a fer una bona feina de recolzament escolar, oferint-li com a psicopedagog petites orientacions mitològiques.

El meu tutor de pràctiques, coincidia en el fet que també es podria millorar la metodologia a l’aula, introduint petits canvis per afavorir per exemple les relacions socials, ja que els alumnes sempre es senten amb els mateixos nens i entre ells no hi ha interacció, és a dir, no hi ha una cohesió de grup.

D’altra banda, hi ha manca de recursos materials per poder realitzar els deures, així com jocs relacionats amb les matèries que més precisen recolzament.

Per tant, em vaig posar mans i mànigues, i va ser quan vaig començar a intervenir en aquest àmbit...

A continuació,  podeu veure algunes fotografies, de l’aula del SIE de primària

Seguim.....








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PRACTICUM II PSICOPEDAGOGIA// ENQUESTA VOLUNTARIAT Benvolgut/da voluntari/a La següent enquesta, forma part d’un projecte de treba...