Els dimarts i dijous, els
alumnes de l’escola Mossèn Joan Batlle de Blanes, que hi assisteixen al SIE,
arriben al local parroquial a les 16:30, fins les 18h.
Els alumnes que hi venen,
van des de 2n de primària, fins a 5è. Hi ha un total de 14 alumnes inscrits,
però això no vol dir que vinguin sempre, ja que hi ha alumnes que assisteixen
intermitentment a l’aula del SIE.
Els voluntaris, esperen l’arribada
dels alumnes. Cada voluntari té assignat els seus alumnes. Hi ha un total de 4
o 5 voluntaris. Tot i així hi ha un total de 15 voluntaris per aquest servei,
però estan repartits, uns fan primària i la resta fan secundària (aquest
realitzen la classe al local de Càritas).
Quan arriben els alumnes,
expliquen al voluntaris/es els deures què ha de fer, i aquest li ajuda a
realitzar-los en els dubtes que puguin sorgir a l’alumnat.
L’objectiu es centra en
fer un acompanyament escolar, afavorint l’autonomia de l’alumnat i la seva
integració escolar.
Molts són alumnes que no
disposen de recolzament escolar a casa, no tenen els recursos necessaris per poder
realitzar els deures. Per aquest motiu, l’escola els hi ofereix la possibilitat
d’anar a Càritas, on ofereixen aquest tipus de recolzament escolar.
Tot seguit, quan acaben
els deures de l’escola, els hi deixen jugar a
algun joc de taula, que disposen a l’aula, fins que arriba l’hora de la
sortida.
Els primer dies, vaig fer
una observació sobre com realitzen les classes els voluntari/es. Tot observant,
la seva metodologia de treball a l’aula,
com es desenvolupa el voluntariat amb l’alumnat, quin materials fan servir,
quin recursos materials tenen a l’abast, com solucionen els problemes o
dificultats que puguin sorgir, tant de comportament, com de necessitats
educatives (...)
És important remarcar, que
el voluntariat, no tots tenen coneixements respecte a la docència. Pel que fa
al SIE de primària, només el coordinador, en aquest cas el meu tutor, és la
persona que té una especialitat, és mestre jubilat i psicoterapeuta, la resta
no té cap tipus de formació en el món de l’ensenyament, i és evident que els hi
manquin coneixements respecte a com instruir les diferents matèries o si més
no, no disposen de les estratègies i/o mètodes que disposaria un docent, per tant, es pot fer
un bon treball en aquest sentit i ajudar a aquest voluntariat a fer una bona
feina de recolzament escolar, oferint-li com a psicopedagog petites
orientacions mitològiques.
El meu tutor de
pràctiques, coincidia en el fet que també es podria millorar la metodologia a l’aula,
introduint petits canvis per afavorir per exemple les relacions socials, ja que
els alumnes sempre es senten amb els mateixos nens i entre ells no hi ha
interacció, és a dir, no hi ha una cohesió de grup.
D’altra banda, hi ha manca
de recursos materials per poder realitzar els deures, així com jocs relacionats
amb les matèries que més precisen recolzament.
Per tant, em vaig posar
mans i mànigues, i va ser quan vaig començar a intervenir en aquest àmbit...
A continuació, podeu veure algunes fotografies, de l’aula del
SIE de primària
Seguim.....
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada