dissabte, 28 d’abril del 2018

EL TEST DE LA CASA


Una altra de les proves que s’ha aplicat, es el test de la casa, en aquest cas, serveix per  conèixer millor l’infant i com és la relació en el nucli familiar.  
Tal com indica el seu nom, aquesta prova consisteix en demanar a l’infant que dibuixi una casa, de la qual s’observa, posteriorment, el pla gràfic i el pla formal.
Abans de tot, alhora subministrar la prova, és important, no contaminar les proves, és a dir, que es tracta d’una prova individual,  ja que li apliquem la prova a per exemple tres alumnes, ens podem trobar que uns copien la projecció de l’altre i viceversa. Personalment, em vaig trobar en un cas que vaig haver de repetir la prova al dia següent, ja que el nen, havia fet copia del seu company i no em serviria per analitzar el seu dibuix.
Dins el pla formal, aquells elements que ens aporten informació sobre l’infant són els següents:

El terrat de la casa ens aporta informació sobre la fantasia de l’infant, és a dir, sobre l’ús que fa l’infant d’aquest factor per a sentir-se bé.

La façana, juntament amb la porta i les finestres, informa sobre el grau de fortalesa del “jo” de l’infant, sobre la seva vitalitat.  

Finalment, la base o el sòl del dibuix representen el contacte amb la realitat per part del nen.

A continuació trobareu un seguit de dibuixos que van realitzar els alumnes:







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PRACTICUM II PSICOPEDAGOGIA// ENQUESTA VOLUNTARIAT Benvolgut/da voluntari/a La següent enquesta, forma part d’un projecte de treba...