dilluns, 30 d’abril del 2018

EL JOC MANIPULATIU COM A EINA D'APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES


Després de passar les enquestes al personal voluntariat, vaig fer un recompte de resultats i una de les qüestions plantejades, sobre si consideraven que el material a les aules era suficient, molts responien que no era suficient i que els hi agradaria introduir de nous, ja que tenien dificultats alhora de treballar certes matèries.

Arribades a les conclusions de l’enquesta, vaig veure que responien que trobaven dificultats, quan els alumnes portaven deures de matemàtiques, en quant a càlcul mental  i sobretot en les taules de multiplicar.

Vaig trobar interessant introduir el joc manipulatiu, com a metodologia, eina de suport, per ajudar a motivar als alumnes aprendre les matemàtiques, d’una manera més dinàmica i divertida.
Una part del meu projecte ha estat, realitzar diversos materials, per millorar el treball del voluntariat, sempre tenint en compte les necessitats dels alumnes i les seves demandes, i ha estat en realitzar materials diversos, on engloben tot un conjunt de jocs matemàtics per recolzar l’aprenentatge.

Diferents metodologies arriben a la mateixa conclusió: aprendre matemàtiques jugant és molt més motivador i exitós.

És evident, que el món de l'educació viu un debat en què es replanteja la forma d'ensenyar i d'aprendre i es parla d'innovació o tècniques d'aprenentatge. En el cas de les matemàtiques, una de les matèries que continua sent un os. Cada cop som més, els qui ens plantegem  com ensenyar i ajudar als infants a introduir diferents conceptes, però, a través del joc.
Cal dir però, que el voluntariat no està format com a docent i no coneix les diverses metodologies que podem utilitzar i els recursos que podem disposar com a estratègies de l’aprenentatge.

Per tant, considero que ha estat molt profitós, engegar aquesta nova metodologia el SIE, ja què cal canviar alguns aspectes metodològics, per poder motivar a l’alumnat a aprendre nous aprenentatges des d’una perspectiva més lúdica i canviar l’ensenyament més antic, de la còpia i d’aprendre a traves de la memorització, i per això cal assessorament a tot l’equip de voluntariat que hi participa al SIE DE primària.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PRACTICUM II PSICOPEDAGOGIA// ENQUESTA VOLUNTARIAT Benvolgut/da voluntari/a La següent enquesta, forma part d’un projecte de treba...