dimarts, 27 de març del 2018

PRIMERS ACORDS

REELABORACIÓ DEL PLA DE TREBALL

El dijous, 22  de març, ens vam reunir el tutor de pràctiques i jo per prendre els primer acords, sobre el meu projecte de pràctiques. 

En un principi anava amb unes idees ben clares sobre com organitzar les tasques del pla de treball i quin seria el  meu objectiu, però, posteriorment van canviar la direcció del meu projecte, ja que la primera opció de projecte no era molt coherent amb les 75h de pràctiques, i per tant, no hi hauria temps suficient per portar a terme un projecte de grans dimensions.

Es va pensar en un primer  moment en agafar casos de nens i fer seguiment, sobre tot treballar un cas complicat de trastorn de conducta, i algun cas d’inadaptació escolar, per temes socials/familiar i de conducta. I tot seguit realitzar intervencions amb tots els alumnes que hi intervenen al SIE,  és a dir, fer valoracions i proporcionar ajudes i materials, per cadascun dels casos. D’altra banda, també hi havia la possibilitat de fer assessorament al personal voluntari que hi col·labora al SIE.

Aquesta proposta em va portar molts mal de caps, ja que els alumnes del SIE, no venen tots els dies, per tant, era complicat portar a terme un treball diari i extreure’n tot el profit, per fer un bon seguiment. També, portaven moltes més hores fer un bon seguiment, passar proves als alumnes, i assessorament al voluntariat.

Després de fer moltes voltes al tema, ens vam tornar a reunir, i vam decidir reelaborar el pla de treball. Aquest pla de treball del pràcticum II, és va fer de nou, ja que com, ja he explicat en entrades anteriors, vaig canviar el centre de pràctiques i per tant, s’havia de canviar tot el pla del projecte.

Finalment, vam arribar a un acord, de tal manera, tant el meu tutor de pràctiques com jo, considerem que va ser la millor opció, parlant sempre des d’una perspectiva psicopedagògica. El que calia era conèixer la situació de cada alumne que hi assisteix al SIE, en qual al seu estat emocional, de caràcter personal, és a dir conèixer l’estat psicològic de cada infant, així com les seves inquietuds, pors, desitjos, motivacions i poder després incloure a l’aula alguns materials per poder enriquir els seu procés d’aprenentatges, partint  sempre de les seves necessitats.

Alhora, vam considerar molt profitós, realitzar assessorament al personal voluntari, per poder modificar i/o millorar l’execució de les seves classes, així com la metodologia de treball i estratègies d’aula i conèixer com afrontar determinades conductes que es puguin trobar a l’aula.
Per poder portar a terme aquest pla de treball, s’han portat a terme diverses proves a l’alumnat, així com diferents instruments de recollida de informació al personal voluntari del SIE de primària.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PRACTICUM II PSICOPEDAGOGIA// ENQUESTA VOLUNTARIAT Benvolgut/da voluntari/a La següent enquesta, forma part d’un projecte de treba...