REELABORACIÓ DEL PLA DE TREBALL
El
dijous, 22 de març,
ens vam reunir el tutor de pràctiques i jo per prendre els primer acords, sobre
el meu projecte de pràctiques.
En un principi anava amb unes idees ben clares
sobre com organitzar les tasques del pla de treball i quin seria el meu objectiu, però, posteriorment van canviar
la direcció del meu projecte, ja que la primera opció de projecte no era molt
coherent amb les 75h de pràctiques, i per tant, no hi hauria temps suficient
per portar a terme un projecte de grans dimensions.
Es va pensar en un
primer moment en agafar casos de nens i
fer seguiment, sobre tot treballar un cas complicat de trastorn de conducta, i
algun cas d’inadaptació escolar, per temes socials/familiar i de conducta. I
tot seguit realitzar intervencions amb tots els alumnes que hi intervenen al
SIE, és a dir, fer valoracions i proporcionar
ajudes i materials, per cadascun dels casos. D’altra banda, també hi havia la possibilitat
de fer assessorament al personal voluntari que hi col·labora al SIE.
Aquesta proposta em va
portar molts mal de caps, ja que els alumnes del SIE, no venen tots els dies,
per tant, era complicat portar a terme un treball diari i extreure’n tot el profit,
per fer un bon seguiment. També, portaven moltes més hores fer un bon
seguiment, passar proves als alumnes, i assessorament al voluntariat.
Després de fer moltes
voltes al tema, ens vam tornar a reunir, i vam decidir reelaborar el pla de
treball. Aquest pla de treball del pràcticum II, és va fer de nou, ja que com,
ja he explicat en entrades anteriors, vaig canviar el centre de pràctiques i
per tant, s’havia de canviar tot el pla del projecte.
Finalment, vam arribar a
un acord, de tal manera, tant el meu tutor de pràctiques com jo, considerem que
va ser la millor opció, parlant sempre des d’una perspectiva psicopedagògica.
El que calia era conèixer la situació de cada alumne que hi assisteix al SIE,
en qual al seu estat emocional, de caràcter personal, és a dir conèixer l’estat
psicològic de cada infant, així com les seves inquietuds, pors, desitjos,
motivacions i poder després incloure a l’aula alguns materials per poder enriquir
els seu procés d’aprenentatges, partint sempre de les seves necessitats.
Alhora, vam considerar
molt profitós, realitzar assessorament al personal voluntari, per poder
modificar i/o millorar l’execució de les seves classes, així com la metodologia
de treball i estratègies d’aula i conèixer com afrontar determinades conductes
que es puguin trobar a l’aula.
Per poder portar a terme
aquest pla de treball, s’han portat a terme diverses proves a l’alumnat, així
com diferents instruments de recollida de informació al personal voluntari del
SIE de primària.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada